Digital clock

Saturday, July 16, 2011


Tuesday, January 13, 2009

Thursday, January 8, 2009


Wednesday, December 31, 2008

my profile




tiba-tiba aku minat dgn game man city lak mmg terbaik lah man city.... arsenal jadi 2nd team hahahahah..




Ditimpa bencana
Segala bencana, penyakit, kesusahan atau kerunsingan yang menimpa tubuh badan atau akal fikiran seseorang mukmin adalah menjadi "kaffarah" (penghapus) kekotoran dosa dan kesalahan orang yang ditimpa bencana itu. Anas berkata, Rasulullah s.a.w bersabda: "Bahawa besarnya sesuatu balasan itu menurut besarnya sesuatu bencana ujian; dan bahawa Allah apabila mengasihi sesuatu kaum diuji mereka, kemudian sesiapa yang menerima ujian itu dengan reda, maka dia akan beroleh keredhaan Allah, dan sesiapa yang bersikap keluh kesah serta benci menerima ujian itu, maka dia akan mendapat kemurkaan dari Allah." (at-Tirmidzi dan Ibn Majah)






My no. 0124534916

Here's your new digits: (area code)
016 - im a girl
012 - im a guy
019 - im both

1st number, put what you are :
1 - gay
2 - taken
3 - single and what ever happens, happens
4 - single and like someone but no chance with that person
5 - taken & loving every second of it
6 - taken and likes someone else
7 - like i'm telling?
8 - single and like someone that likes you back
9 - single and like someone
0 - dating around
2nd number, put your current Mood :
1 - nervous
2 - sad
3 – cheerful
4 - angry/mad
5 - happy
6 - confused
7 - sleepy
8 - just fine
9 - lonely

3rd number is the color of your shirt :
1 - black
2 - pink
3 - yellow
4 - red
5 - blue
6 - Green
7 - white/gray/brown
8 - purple
9 - orange
4th Number is the month you were born in :
1 - Jan or Feb
2 - March
3 - April
4 - May
5 - June or July
6 - Aug - Sept
8 - Oct
9 - Nov
0 - Dec
What number is your favorite color :
1 - black
2 - white
3 - red
4 - purple
5 - green
7 - blue
8 - pink
9 - yellow
0 - other
6th Number is your favorite sport :
1 - soccer
2 - volleyball
3 - cheer leading
4 - hockey/field hockey
5 - football
6 - dancing
7 - baseball/softball
8 - tennis
9 - basketball
0 - other
7TH NUMBER WHAT R U
1 - Capricorn
2 - Leo
3 - Sagittarius/Aries
4 - Virgo
5 - Gemini
6 - Taurus
7 - Libra
8 - Aquarius
9 - Scorpio
0 - pieces/Cancer











yang baik jadikan teladan
yang buruk jadikan sempadan
>>>Ini cerita aku dan kawan kwn aku
aku cerita berdasarkan apa yg aku alami lah
buat apa nak cerita pasai owg lain kan.....
hheheheheeheheheheheh
aku ada ramai kawan...
ada kawan yang rapat dan ada kawan x brapa rapat sgt
maklom lah kawan-kawan x smua perangai sama
ada yang ikot pala otak sendiri ja
dan ada lak yang leh sekepala dgn kami.....
kami???????
huh........
ada gak kawan2 yang leh tolong kiter waktu susah
dan ada pulak yang kawan ske tgk kiter susah....
dan ada jugak hanya mampu tgk ja bila kita susah
yang paling besh bila ada kawan yang pinjam harta benda owg
x reti nk pulangkan balik
aku cukup anti klu ada member macam nie
harta benda sendiri simpan baik-baik
harta benda orang pakai sampai jahanam br bagi balik 2 pon klu dia bg balik,
klu dia pinjam x bagi balik siap bt harta benda sendiri lagi.
aduh.......
manusia macam nie klu aku tego comfirm x ckp dgn aku doh.....
siap tarik muke lagi...
tego salah x tego aku gak yg rugi
>>>sllnya mmg aku rugi pon nk bt mcm mn
nk jaga hati member
ati aku susah lak dia nk jaga
Aku jugak anti orang yang betoi2 berkira duit
duit kita dia mau
tp duit dia genggam tak tiris
x bocoq sikit pon duit dia....
duit kita ja dok taboq kat dia
klu kita makan guna duit orang....
orang pon tringin nk makan guna duit kita
xkan 2 pon nak berkira!!!!!!!
pikiaq lah k sapa2 yang baca nie!!!!!!
jgn pikiaq kawan2 xdak mulut....
kawan2 pon ada perot......
kawan2 pon nk rasa duit kawan2 blanja jugak
xkan kawan2 nk makan duit kawan2 ja kot
ayat atas 2 hanya member aku ja paham
>>>Klu pinjam harta benda orang 2 jangan lah
pinjam lama-lama
orang yg bg pinjam 2 cm bagi pinjam ja
bukan bagi truih
ok dah abeh bab 2 dah....
aku nk cita pasai aku lak......
idop ni ibarat roda,
kadang kala kita diatas
kadang kala kita dibawah...
masa aku ada duit lah sikit dulu ramai kawan leh dok skali ramai2
sronok ramai-ramai....
enjoy ramai-ramai
tapi..........
bila aku susah.....
x ramai yang leh lepak mcm dulu..
tapi adalah 3 4 member aku yang leh duduk skali dgn aku lg
sebab x smua member aku anak orang berada
kami smua dari golongan yg sederhana saja
smua lebih kurang sama ja
cuma perangai ja berbeza...
>>>Ada kwn aku sorang nie baik sgt.....
tiap-tiap kali makan dia nk bayaq
aku dengan sorang lagi kawan aku sampai naik segan
mn x segan ari2 makan owg belanja ja...
kita nk blanja dia lak jarang2 ja
dan orang yang selalu banja aku 2 lah yang tlg aku masa aku susah....
Kisahnya bermula mcm nie
pada masa 2 aku betoi2 x dak duit
sampai kering poket lah katakan...
cm tiggal duit minum ja tiap-tiap malam
sebab tiap-taiap malam kami berkumpul ramai-ramai kat kedai makan.
ok, aku sambung cerita aku balik,
masa aku x tau nak cari duit kat mana dah..
aku nk pinjam dari kawan aku malu...
kadang-kadang, diowg ajak aku g jalan mana-mana
aku x leh lah nk ikot,
cm aku selalu bg alasan yang aku ada kerja 2 aku x leh ikot diorang g mana-mana
aku malas nk kata aku x dak duit kang nampak sangat aku macam nak pau diorang...
aku ni jenis x suka cita kat orang masalah aku...
aku lebey suka diam diri ja...
aku pon x nak menyusahkan kawan2 aku...
mana lah tau diorang masa 2 tengah sesak ka....
aku xleh nk letak masalah aku kat diorang
mn tau depa smua lg truk masalah dr aku
ada la sorang kawan yg aku br kenai nie
cuma kami br kenai rapat dalam 3 bulan ja
sebelom nie dah kenai dah
cm kenai mcm kenai biasa lah
x penah sembang lama2 pon
dia panggil aku
bunyinya macam ada benda penting ja dia nk cakap dengan aku...
kami pon bertemu 4 mata...
dia tanya aku....

kwn:"ang ada masalah ka????"
aku:"eh,xdak masalah apa lah. mcm biasa ja"

kwn:"klu ang ada masalah apa ang crita lah,jangan simpan2 lak"

>>>Aku dengan rasa serba salah selepas dia memujuk aku supaya menceritakan apa masalah aku .....
aku pon terpaksa ceritakan

dan x mengharapkan apa-apa dari dia, sebab aku baru kenai dengan dia..
perbualan kami x habis stakat disitu...

aku:"aku ada problem duit lah "
kwm:"brapa rm ang nk pakai?????"
aku:"ada dalam seratus"
kwn:"sok aku tekan duit aku bg ang pinjam rm300, ang gn dl duit 2"
aku:"tp... aku cm nk pinjam seratus ja, kang aku pinjam bnyk2 nt susah nk bayaq plak"
kwn:"aku x kisah lah, aku percaya kat ang"
aku:"trm kasih sgt2 kwn sbb tolong aku"

>>>Aku sendiri pon x sangka
kawan yang baru aku kenai ja
sanggup tolong aku
aku jadi serba salah
tapi aku x ambek sampai rm300
aku cuma ambek rm100 ja
lagi rm200 aku pulang kan kat kawan aku kembali
Dengan wang 2 lah aku bayaq bil astro

dan tambah sikit duit aku tuk bayaq duit moto lc aku
aku rasa terhutang budi sangat2 kat dia
dan skrg nie aku ingin nk tolong dia balik
seperti mana dia sanggup tlg aku ketika aku betol sesak memerlukan wang
hope nanti dia bl dia susah aku leh tlg dia
skrg nie aku dan dia lebey rapat ........
cuma aku nk igtkan diri aku dan smua tg baca blog aku,
klu kita tlg seseorang semestinya kita mengharapkan orang yg sama mnolong kita kembali,
tp jgn lah terlalu berhaarap...
InsyaAllah mungkin Allah menbuka ati orang lain utk menolong kita
itu lah pengajaran yg aku dapat dr pengalaman idop aku
>>>Aku pon bukannya baguih sangat
kadang2 ada gak termakan duit kawan belanja
nak bt mcm mn
dah kawan2 nk belanja
rezeki jgn ditolak musuh jgn dicari
kpd sapa2 yg penah belanja aku....
aku nk ucapkan trm kasih sgt2
klu aku ada bt salah atau silap kat hampa smua
tegoq lah aku, ingatkan lah aku
sememangnya aku ni insan yg lemah
dan banyak melakukan kesilapan
dan kesalahan
yang disengaja atau x disengajakan
klu aku kecik kan ati kawan2 aku smua
aku minx maap dr lubuk hati aku
aku harap, hampa smua maapkan aku
akhir skali aku nk bagi tau kat smua orang yang baca blog aku nie,
apa yang terjadi pada kami....
aku tetap nk kami semua bersama mcm dulu...
xdak yg gaduh berpanjangan...
biasa lah klu ada kawan2 yg tarik muka 2,
dah jadi lumrah dalam persahabatan
lagi pon aku sendiri penah sentap dgn kawan aku
aku penah trasa ati dgn kwn2 aku
penah tarik muka dgn kawan2 aku
maklom lah mulut kawan2 aku pon lebeh kurang mcm aku ja,
main cakap lepas....
aku jgk banyak terhutang budi dgn smua kwn2 aku
>>>Aku harap......
hampa smua halal kan apa yg hampa dah tlg aku slama ni
dan klu aku ada terhutang dengan hampa 2,
ingatkan lah aku
>>>Aku cerita nie bukan nk mengata kat kawan2 aku
cm aku nk kongsi pengalaman dan pengajaran yang berlaku kepada diri aku sendiri
walau apa pon terjadi pada aku dah kawan2 aku
aku doakan hubungan kami terjalin sampai bila2
bak kata pepatah
air di cincang kan putus
dan aku harapkan
hubungan kami seperti aur dgn tebing
atau isi dgn kuku
akhir kata aku.......
bersatu kita teguh bercerai kita roboh
Semoga hubungan aku dan smua kawan2 aku berkekalan sampai akhir hayat....
tanpa kawan2 aku sunyi....
kawan2 aku penyeri di kala sepi...
susah senang kita sama2 harungi...
utk mbentuk persabatan harmoni...
persahabatan ceria kembali...
apa yang aku hajati....
smua kawan2 aku happy...
satu jiwa satu hati...
walaupon bnyk rintangan yg kita hadapi....
akan sama2 kita tempuhi...
ku doakan hubungan kita tidak berkesudahan disini...
mungkin sampai aku tutup mata nanti...









assalamualaikom



nama:
MoHaMmAd ZaHiD biN mD iSMaiL
Occupation:
{kULi baPaK aKu}
Affiliations:
{jADi pEnJAgA DisKo dLM biLIk aKu}
Hobbies and Interests:
MeN PS n laPTop
Favorite Books:
apa barang bc buku, layan cd ja x minat membaca
Favorite Movies:
{PRINCE of TENNIS the MOVIE} {drunker master}
Favorite Music:
naSyiD,rOCk,sLOw roCK
Favorite TV Shows:
rAJa LawAK,JoZan,
bOLa sEPaK,bADmiNtON
Zodiac Sign:

TauRUs










aku berasal dr penang
aku mpunyai 4 adik beradik
dan menpunyai bapak dan mak yg begitu syg kan aku dan anak-anaknya
emak aku dah lama berhenti keja
selepas melahir kan aku
dia pon berhenti kerja
tuk jaga aku
sonoknya aku masa kecik dl
hehehehehheheheheeh
bapa aku lak buka kedai runcit
cian bapak aku
kedai banyak kali kn masok penyangak!!!
tp bapak aku lah paling besh...
walau pon dl dia x sebulu dgn aku
skrg dah ok dah
kami dlm umah mcm anak dgn bapak
kat luaq umah kami mcm kwn
2 beshnya bapak aku
erm......
aku rapat dgn adik laki aku ja
disebabkan kami bedua ja laki dlm family
lagi pon aku senang ckp dgn dia
cm kdg2 ja dia kuang ajaq dgn aku lah
tp klu kami gaduh pon x lama
kadang-kadang
2 hari ja kami dah ok blk
abeh lama pon aku x ckp dgn adik aku
3 atau 4 hari ja
aku jgk bangga mjadi anak dalam family aku nie
family yg happy..
hope dowg pon bangga lah dhg aku
klu x bangga pon diowg hargai aku dalam family nie pon aku dah berbesar hati
Family aku bkn family yang berada {kaya}
cm sederhana ja
klu lah aku anak orang kaya dah lama aku beli kereta
sebab aku x mapu lah aku x pakai..
duit moto lc aku pon x bayaq x abeh lg
ada hati lak nk pakai kerata
hahhaahahahahahhaahah
kereta tolak mampu kot
huhuhuhuhuhuhhuh